Svalövs Bollklubb logo
Svalövs Bollklubb
Fotboll

Informationssida för kioskansvariga i SBK
 
Svalövs cupen
2024-09-28 09:13

Hej,

 

Nu har cupen öppnat upp för anmälningar och vi hoppas på att vi fyller våra grupper så vi får ett fantastiskt evenemang även i år. Hjälps oss gärna att sprida sidan :)

 

Men en cup innebär också en kiosk.

 

Ni kommer att bemanna upp kiosken under passen som era egna barn/ungdomar spelar (se bild nedan).

 

Pass fm: 7:00-13:00

pass em: 12:45- städat och klart.

fredahar: 17:00- städar och klart 

 

4 föräldrar till kiosk/lotteri som kan bytas ut under dagen, 2 personer till sekretariatet som behöver sitta hela passet. 

 

Tänk även på att i största mån inte sätta in de familjer som ingår i Cupgruppen på kioskpass då de har andra uppdrag under dagarna. (Mattias Wald, Magnus Wald, Linda Åkerblom, Simon Nilsson, Erika Thuvesson, Sara Törndahl, Åsa Olsson, Annelie Johnsson, Martin Holgersson)

 

Utöver kioskpassen så kommer P10, P08/09  och F11/12 bemanna upp med 4 personer på fredagarna då de inte hade något utepass i år.

P10 - 8/11

F11/12 - 15/11

P08/09 - 22/11

 

Bekräfta i SMS tråden med lagnamn så jag vet att ni sett informationen.

 

Så hoppas jag att många av er sluter upp i Kågeröd idag där vårt representationslag förhoppningsvis plockar hem seriesegern!

/Åsa

Kiosk ht 24
2024-07-27 11:05

Kioskbemanningen för hösten 2024 är nu planerad. 

Vi har i styrelsen tagit ett beslut att fortsätta med vårterminens upplägg då det ger bättre intäkter till föreningen och mindre svinn.

 

Under hösten har inte alla lag fått ett pass då det är förre hemma matcher än under våren. De som inte fått ett pass kommer stötta upp lite extra under cupen i November. Så förbered gärna era vårdnadshavare på det redan nu. 

 

Samma upplägg som i våras innebär att passet bemannas med 6 personer. 2 st ska grilla, 2 st bemannar kiosken, 2 st tar inträde i anslutning till matchen (därefter stöttar de övriga två grupper)

 

På bilden syns vilket pass som är ert.

 

Ber er även att bekräfta informationen i Supertext.

Kiosk vt 24
2024-03-24 17:45

Hej,

 

Först och främst vill jag tacka Niklas Möller för sin tid i kioskgruppen och det ansvar han har tagit tillsammans med mig. Stort lycka till på eventuellt nya uppdrag i nya föreningar.

 

Med tanke på att Niklas lämnar har Linda Åkerblom tagit steget in för att stötta och hjälpa till med kioskansvaret under 2024. Varmt välkommen till oss och stort tack för att du vill hjälpa både mig och föreningen liten extra!

 

Då kommer vi till vårens bemanning.

Kioskbemanningen för 2024 kommer att förändras utifrån flera olika punkter.

Vi har i styrelsen tagit ett beslut att endast bemanna kiosken när vi anser att där är tillräckligt många matcher för att vi ska uppleva att det är ekonomiskt värt det samt vara rimligt för vårdnadshavare att lägga sin tid på.

 

Därför har alla lag fått ett tillfälle att bemanna upp kiosken utom F11/12 som under våren har fått två tillfälle. Vilket vi givetvis tar med oss inför höstens tilldelande.

 

Däremot kommer vi i föreningen ställa större krav på det lag som har kiosken under detta pass och då är det främst när Seniorerna spelar.

Då vill vi det bemannas med 6 personer. 2 st ska grilla, 2 st bemannar kiosken, 2 st tar inträde i anslutning till matchen (därefter stöttar de övriga två grupper)

 

På bilden syns hur många vi anser att ni ska bemanna med under respektive pass.

 

Vad gör vi då med övriga vårdnadshavare?

 

Jo, tanken är att alla kommer få ett liknande pass under höstterminen, likaså är vår önskan och tanke att vårdnadshavarna ska kunna stötta upp mer med försäljning av bingolotter osv utanför ica när vi närmar oss jul, grilla och stötta upp vid olika evenemang i föreningen osv. 

 

Vi hoppas att detta konceptet ska fungera bra men har alltid en önskan att alltid kunna ha kiosken öppen.

 

Bekräfta gärna att ni har tagit del av meddelandet i sms-tråden.

 

Ha en härlig påsk

 

/Åsa

Kiosktider Svalövs cupen
2023-10-04 19:49

(Detta inlägg publiceras även här men ni behöver inte bekräfta något här, jag kommer även testa ytterligare en sak idag för att förbereda för hur jag kan använda kommunikationen med er till våren sen)

 

Hej,

Nu är kioskschemat klart för cupen.
Samtliga lag står på sina egna tider samt att P10 bemannar P11:s dag enligt överrenskommelse med tränare.
Fredagarna bemannas enligt följande:
10/11 - Juniorerna spelar - kiosken bemannas av Herrarna
17/11 - Damerna spelar - kiosken bemannas av Juniorerna
24/11 - Herrarna spelar - kiosken bemannas av Damerna

Tiderna som gäller är följande:
Förmiddagspass: 7-13:15
Eftermiddagspass 13:00- stägning
Fredagar: 17:00 - stägning

Det behövs 4 personer till kiosken varav 1 till lotteriet som gärna får delas in på 2 pass om ni har flera föräldrar. Vi behöver även ha 2 föräldrar/pass som sitter hela passet i sekretariatet. I sekretariatet behövs två personer som vågar prata i mikrofon och följer de direktiv som ges av cupledningen.

Kommande aktiviteter
Inga aktiviteter inbokade
Nyheter från föreningen
Sponsorer
Webshop Stadium